Письмо редактору

Лютнева поїздка в Індію (2007 рік)

Це невеликий звіт робочій поїздці в Індію в лютому 2007 року.

На відміну від інших подібних звітів, де було багато фотографій і дуже мало тексту, тут буде навпаки, тексту більше, ніж фото.
Тому як одними фотографіями враження передати просто не вдасться.

Коли я готувався до поїздки, то у багатьох що побували там читав одну і ту ж фразу: “Індія нікого не може залишити байдужим”. І це правда.
Почуттів у мене було дуже багато, починаючи від захвату, захоплення і кінчаючи відвертим сказом
Індія приголомшує своєю повною відсутністю помірності. Про золоту середину там і не чули.
Якщо убогість, то повна і абсолютна, коли величезна кількість людей просто живе на вулиці, там же справляє нужду і їсть те, що знайдуть в мусорках. Якщо багатство, то теж здійснене неймовірне: храми, в яких навіть двері покриті золотом, усередині білий мармур, вирізаний мереживом, знову золото, якісь камені, які іскряться і очі сліплять. Їжа, яка приправлена спеціями настільки, що неможливо прожувати. Її доводилося ковтати відразу, в надії, що бідний шлунок хоч якось впорається. Або ж після наполегливих прохань принести хоч що-небудь, що я міг би поїсти, не заливаючись сльозами, приносили просто варений рис, абсолютно ні без чого, навіть без солі, та зате в кількості, здатній наситити слона. До речі, про слонів. До останнього дня ми наполегливо запитували, де можна подивитися на слонів. І кожного разу нам відповідали, що в цій частині Індії – тільки в зоопарку.
Але, як завжди, Індія сама собі суперечить, але про це у кінці моєї розповіді.

Мистецтво ростовських стін. Частина 1

Розпочну свою розповідь з першого дня.

Прилетіли ми у Бомбей (Мумбай, по новому стилю) і уранці представники приймаючої фірми повезли нас трохи подивитися місто. Перше, куди нас завезли, був храм, де, як і усюди в Індії, змусили роззути. У храмі щось співали, хтось молився, тільки я намилився знімати, як до мене підійшов служитель і попросив припинити. Тому ось вам один більш-менш вдалий знімок.

З храмом ми обробилися швидко, дивитися там особливо було нічого, а тужливий спів мені не дуже поравилось Нас повезли на пляж. Пляж не занадто чистий і, судячи з усього, служить безкоштовною нічліжкою.

Безпомилково вгадавши в нашій маленькій групці іноземців, за нами тут же ув’язалися діточки з вимогою дати їм трохи грошей.

Під крики: “One dollar, one dollar, sir “, – ми побрели до машини.

Повезли нас навіщось в місцевий 3-поверховий сувенірний магазин.

Нічого ми там не купили, та зате я сфотографував ту, що його, що управляє, стоїть біля входу і з царственою грацією що керує декількома робітниками. По дорозі назад на зустрілося весілля.
Дуже барвисте видовище. Йде по вулиці процесія у супроводі музикантів, усе тацуют, веселяться, кидають в повітря якісь білі дрібні кульки.

Вольний град Гданьськ

До речі, потім ми ще неодноразово зустрічали такі процесії. Не знаю, не то місяць такий урожайний на весілля, не то просто народу дуже багато, і весілля відбуваються часто.

Наступний день був присвячений острову Элефанта.

Це невеликий острівець поблизу Бомбея, що дістав свою назву із-за величезної статуї слона, яка колись була на цьому острові. Потім її перевезли кудись, а назва залишилася. Добираються на цей острів на кораблику, який відходить від здоровенної арки на набережній, що називається “Ворота Індії”. Хоч ранок вже був не така вже і рання, величезна кількість лодчонок ховалися в густому тумані.

Ну ось, нарешті, відплили. Туман розсіявся і “Ворота Індії” з’явилися перед нами в усій своїй красі.

Пливли недовго, близько години. Поряд з нами сиділа японка в якійсь дивній масці. Мене усе мучило питання, чи то вона хвора на щось, чи то просто боїться, що ніс обгорить.

Ось і сам острів, на вершину веде дорога, по якій бігають не дуже доброзичливі мавпи.
Цей мавп, наприклад, визвірився на мене тільки за те, що я, пристроюючись навпочіпки з фотоапаратом, випадково зачепив його хвіст.

Алжір: قصبة (Касба). Частина 1

Доріжка, по якій ми піднімалися, була досить мальовничою, але від пристані до вершини острава шлях був не близький, та і жара дошкуляла, градусів 30 в тіні.

На самій вершині виявилося дивитися зовсім нічого, тільки якась здорова гармата, а недалеко від неї – ще одна, нічим від першої що не відрізняється.

Брудні і втомлені ми повернулися на кораблик, без пригод допливли до “Воріт Індії” і пішли в готель. Наступного дня була робота, знімати, природно, не можна було, а увечері трохи покаталися по вечірньому Бомбею.
Як і майже кожне бачене мною місто, ну хіба що окрім Праги, нічний Бомбей набагато красивіший за денний.
Бруд і убогість відступають в пітьму, золоті вогники ваблять і обіцяють інше життя, а відображення міста в затоці надає йому щось чарівне.

До речі, коли я робив ці фотографії, до мене підійшли поліцейські і ввічливо поцікавилися, чого це я лежу на обгороджуванні, яке не дозволяє звалитися в затоку, і чи усе зі мною добре?
Поки я збирався і думками і із словами, що б таке відповісти, підскочив наш водій і пояснив, що усе нормально, і я поводжуся так практично увесь час. Поліцейські погойдали головами, усміхнулися і відправилися геть.

День 2. Тайбей. Уподовж по пам'яті Чан Кайши

Це останній знімок, зроблений у Бомбеї, назавтра ми відлітали в Делі.